Onder het motto: “Vele kleintjes maken een groot verschil,” ben ik erg blij dat we vandaag onze splinternieuwe thermosflessen in ontvangst mochten nemen! Manlief sprak er al een tijd over dat hij op het werk minder koffie wilde drinken, maar de theezakjes die er aangeboden worden zijn niet bepaald lekker. Daardoor ontstond stilaan het idee om drank van thuis mee te nemen om gedurende de werkdag gehydrateerd te blijven. Toen ik zelf vorige week te horen kreeg dat ik binnenkort ook opnieuw aan de slag ga (joepie!), wist ik direct dat ik mijn goede kruidenthee-gewoonte absoluut wilde verderzetten. En dus gingen we op zoek naar een geschikte fles om onze brouwsels te transporteren.

We kwamen uit bij het merk Klean Kanteen, dat er voor ons met kop en schouders bovenuit stak. Als firma zijn ze bezig met het reduceren van afval en bewustmaking hier rond. Hun producten zijn BPA-vrij en op het eind van hun leven volledig recycleerbaar. Bovendien zijn hun producten kwalitatief en geven ze een lifetime warantee. Dat horen we graag!

We kozen voor robuuste thermosflessen met een inhoud van 900ml, die gemaakt zijn om te gaan trekken. Naast ons dagelijks drankje op het werk, kunnen we ze ook gebruiken als we kamperen of reizen. Extra functionaliteit dus! We willen de flessen ook gebruiken voor kraantjeswater als we ergens heen gaan, zodat we onderweg geen plastic flessen hoeven te kopen. Ik koop al even geen wegwerpflessen meer, maar mijn vorige transportbeker was niet lekvrij (in tegenstelling tot Klean Kanteen), waardoor ik al vaker een vijver in mijn sjakosh aantrof: niet fijn!

Alsof een nieuwe job niet voldoende is om naar uit te kijken, kijk ik nu nog extra uit naar volgende week om de thermosfles te testen. Laat die stimulerende kruidentheetjes maar komen!

